torsdag 14. oktober 2010

check it out !



Mm, igår var en laang dag. Men jeg har sovet sinnsykt lenge idag, og det føles litt godt. Merker at jeg er litt skjelven idag.
Igår kom Stians nye iPad på døra. Og jeg må si jeg er imponert :p Ikke bare er Apple sine geniale produkter pene å se på - di er virkelig utrolig enkle å bruke og morsomme med masse forskjellig apps og dilldall. Var gøy å se mannen min så fornøyd da ;) det må jeg jo si..


Og dere, jeg vet ikke om dere har sett videoen eller hørt om dama som forteller om den 4 år gamle hamburgern fra MacDonalds - som fremdeles ikke er muglet ? Jeg ble sjokkert i går da Stian viste meg denne videoen og litt kvalm også.
Hva vet vi egentlig om fast food mat - til tross for mye sladder og rykter.. Vel - se videoen selv og gjør dere opp en mening ! Vi må virkelig slutte å putte i oss hva som helst. Kroppen klarer ikke å kvitte seg med alt mulig ! Vil vi virkelig forurense kroppen vår ?

... Nå sier jeg ikke at man skal tro alt man ser (faktisk) - men det er jo mystisk da. En hamburger som ikke råtner? Bare krymper og blir tørr.. og hvordan klarer kroppen å bryte dette ned.
Det er det viktigste vi kan gjøre med oss selv - passe på at det vi putter i kroppen er noe som er BRA for den og som gjør at den holder seg ren og sunn. Vi har bare en! Vi trenger å gi etter for sug etter "cravings" noen ganger - det tror jeg, ellers så blir det til at vi sprekker og spiser masse kjempeusunn mat. Men da er det viktig å finne alternativer til usunne snacks. Noe kroppen klarer å bryte ned for vi vet ikke egentlig hva all denne fast fooden gjør med oss..
Jeg lever ikke et utrolig spesielt sunt liv, jeg spiser lakris og sørlandschips i helga. Men jeg prøver hardt å ikke spise noe i dagliglivet som jeg VET gjør kroppen min dårlig i ettertid.. Hva med å lage sin egen "fast food" ? :) Da vet du hvertfall at det du spiser er ferskt og hva du har puttet i den ;)


Jeg vet ikke, hva syns dere om dette emnet ??



1 kommentar:

  1. ååh, heldigrisen då. Fått en iPad :(

    Ekkelt den der hamburgeren. Skal visst fint kunne gå lengre uten at de mygler og... ikke at jeg stopper å spiser junk food for detom, men litt ekkelt.

    SvarSlett