søndag 10. januar 2010

Sophie på en søndag


For ei lita stund siden var det en toppblogger som hadde et interressant innlegg om hvor fantastisk det var med store modeller. Og at det er deilig å ikke bare se beinrangler på catwalken er det ingen tvil om. Hun hadde vakre bilder av di lettkledde, og oversized damene i sexy posisjoner. Jeg likte bildene, men jeg tror nok at di er nokså retusjerte også. For det strider litt mot naturlovene at men kan ha store lår og rompe uten å ha snev av cellulitter.. Men som sagt. Di retusjerer di tynne modellene også ..

Jeg tenker bare med meg selv når jeg ser store modeller, at jeg skulle ønske det fantes en mellomting. At man ikke måtte være enten fystikk eller ha noe jeg mener er for mye valker og fett på kroppen. Hvorfor må det bli sånn?

Jeg så en episode av Top Model, der en av deltakerne la på seg etter å ha kommet blant di ti siste eller noe. Og blant di vakre, men tynne jentene tok jeg meg i å syns hun som la på seg (selvom det var knapt synbart) var så vakker når hun fikk litt kjøtt på lår og litt pupper uten silikon! Og da syns jeg at det er DER di burde være. Midt i mellom. der man ser sunn ut, med roser i kinnene og myke former. Ikke "stor" for det tipper så utrolig fort over til overvekt, noe som er helsfarlig. For ikke å snakke om at alt blir mye tyngre når man har for mye kilo å bære på.

Og dessuten tror jeg at mange som er tynne i den forstand at di ser syke ut ikke har lyst til det. Jeg vet om noen som elsker å være små å ha tynne bein. Og - såå bra for dem! Jeg ser ofte med misunnelse på dem, for så deilig å kunne gå i dongeri shorts uten å være obs på at den presser på lårene. Å kunne gå med utringet topp uten å virke vulgær fordi man har små pupper. Og en ting til, det er forskjell på å være TYNN og å være SLANK!

Men så ser jeg på min egen kropp. Nei, jeg er ikke tynn. Men jeg har magemuskler, litt pupper og etter en ferie er "The love handles" på plass. Men så kan jeg jammen trene di av igjen ;)

Og etter masse om og men nå har jeg kommet frem til at så lenge man er fornøyd med egen kropp, og det ikke er helsefarli så er jo det helt fantastisk.

Jenter, putt dere selv tilbake på prioriteringslisten hvis dere ikke allerede har gjort det. Tren, pass på kroppen, spist deilig mat og drikk god drikke! Gå lange turer.
Og se til fantastiske tidliere supermodell Sophie Dahl - hun var stor modell på slutten av 80-tallet tror jeg. Men hun har komt frem til at en kvinne skal ha former, men alt med måte. Og det er jeg så hjertens enig i !

1 kommentar:

  1. Ett super bra innlegg! Sterkt tema. Enig med deg, en mellomting hadde vært tingen..=)

    SvarSlett