lørdag 21. august 2010

Kreta


Det ER så varmt her! Nesten for varmt til å gjøre noenting.. Nesten. Over 40 varmegrader, HVER dag. Men jeg må innrømme at jeg nyter det uansett ! :))
Nå har vi jo bare en uke igjen, og det er jo ikke så lenge! Hører det er dårlig vær der hjemme? .. Huffda.. :p

Igår var vi inne i Rethymno og spiste lunch. Vi skulle egentlig gå og se den store borgen Fortezza, men det var så varmt at vi bare MÅTTE komme oss til et sted med aircondition. Den lille havnen i gamlebyen i Rethymno er så idyllisk.

Vi koste oss masse. Og jeg har spist grilled octopus(blekksprut) her - det var kjempegodt!! faktisk. Og jeg som er så kresen :p
Men idag skal vi finne en restaurant i den lille byen vi bor i, Platanes. Bitteliten by. Koselig : )
Og på tirsdag skal vi på utflukt til Spinalonga. Noen som har lest boken "Øya" av Victoria Hislop? Den handler om det som skjedde på Spinalonga. Og det er ikke lengesiden engang faktisk. Vi drar dit tidlig om morgenen, med buss til den andre enden av Kreta, og båt over til Spinalonga. Så skal vi se øya, med guidet tur. Og etterpå barbeque og bading på en strand i nærheten. Gleder meg veldig til det altså!

Men nå må vi løpe ned til stranden, vaskedamene kommer snart . Ha det fint!


3 kommentarer:

  1. Høres nyyyydelig ut Silje-mor. Kos dere masse :)

    Klem fra meg

    SvarSlett
  2. Så utrolig deilig. Misunner deg nå altså:) Kos dere masse den siste uken da.

    Klem fra meg

    SvarSlett
  3. Bor dere i Platanias?? I så fall kan jeg anbefale en restaurant som har go mat, stemning og fantastisk utsikt! Den var vertfall favoritten vår da jeg og noen til var der i 2007! Den heter Astrea, og ligger ganske høyt. men er sikkert bare å spørre seg fram, eller ta taxi opp =) husker ikke hvordan vi gjorde det!
    kos dere videre da, heldiggriser ;-)

    Klem!!

    SvarSlett