torsdag 25. juni 2009

Shoeabuse <3



Det er vel ingenting som gjør jenter mer lykkelige, fornøyde, selvsikre, pene og - sa jeg lykkeligere (?) enn SKO ! Jeg kommer ikke på noe hvertfall. Når jeg ser på serier som Sex and the City forer det min lidenskap, Sarah Jessica Parker som fantastiske Carrie Bradshaw er det ultimate stil ikon når det kommer til sko. Og hennes kjærlighet til dem tror jeg gjenspeiler det mange av oss føler for skoene våre.. :) Slanke Jimmy Choo, spesielle Manolo Blahnik, tøffe Balmain, unike Louis Vuitton, elegante Lanvin, rocka Alexander McQueen, fantastiske Yves Saint Laurent og min absolutte yngling Christian Louboutin .. er noen av skoene som gir meg veldig mye inspirasjon og glede!


Personlig forguder jeg Christian Louboutin sitt unike design. De klassiske svarte stilletthælene, med litt platå og rund tå har jeg forelsket i meg for lenge siden. Idag ble de mine!!! Så kanskje dere kan forstå min ekstra entusiasme akkurat nå.. Min fantastiske mann kjøpte dem til meg, for han vet at jeg har ønsket meg dem leeeenge! Han er temmelig go :D

Jeg elsker det enkle designet på de skoene. Men designeren har jo masse andre sko med annerledes og spesielt design, alltid oppdatert og nyskapende. Med f.eks frynser, slangeskinn, nagler og fjær. Alltid like fantastiske . Den røde sålen er blitt hans signatur, han forklarer hvorfor:

"In 1992 I incorporated the red sole into the design of my shoes. This happened by accident as I felt that the shoes lacked energy so I applied red nail polish to the sole of a shoe. This was such a success that it became a permanent fixture."
Det har jo så absolutt vært et sjakktrekk å gjøre det. For Christian Louboutin er høyt elsket av alle kjendiser, og av oss vanlige dødelige også!










5 kommentarer:

  1. Uuu, de øverste der lignet veldig på noen jeg har sett på i Buffallo. Utrolig kule!

    SvarSlett
  2. De øverste ligner på di jeg har i Buffalo :p

    SvarSlett
  3. ååååååh nå ble jeg dårlig.. Er jo så gla i skooo.. (men det syns ikke i skohylla mi, hehe)

    SvarSlett