mandag 17. august 2009

Vakker morgenfugl!


Jeg leste Kristina sin blogg (http://www.kris10na.blogspot.com/), og hun skriver litt om sjønnhet og morgenrutiner. Så jeg tenkte jeg ville herme litt og skrive om mine også. Morgen stund - er tull igrunn?? Nei, åssen var det igjen.. ? Anyways: Jeg hater å stå opp om morgenen! Det har ikke alltid vært sånn, men de siste årene har jeg vært syk og ikke jobbet - så rutinene mine er mildt sagt ødelagt. Men nok om det.
Når jeg bare er komt meg opp av senga, så er det ikke så ille. Og det koseligste jeg viste da jeg bodde hjemme var frokostene sammen hele familien på lørdager og søndager. Pappa (som er eggoman) stekte/kokte/lagde eggerøre - eller omelett, det var trøtte, blide fjes - og juice :P

Når jeg giftet meg med min elskede Stian har jeg jobbet hardt for å opprettholde idyllen - men desverre er vi begge litt for glade i og sove.. Men minst en gang i helga får jeg til koselig familiefrokost med egg, te, og jus :D Det er tross alt det viktigste måltidet om dagen! Og fakta talt legger morgenen mange ganger malen for hvordan resten av dagen blir. Så morgen stund har gull i munn - det var sånn det var !!


Så til morgen- sjønnhetsrutinene. Dette er spesiellt viktig for meg hvis det har blitt seint i seng, eller jeg har hatt meg en fest dagen før. Da føles alltid huden ekstra tørr, øynene såre og neglene ser fæle ut!
På agendaen står hud, hår og negler. Da er det dette jeg bruker, i rekkefølge:



Det er Garnier Pure 3 in 1 ansiktsvask, rens og maske. Jeg bruker den som rens hver dag og maske 2/3 ganger i uken. Den har hjulpet veldig på min tørre hud.
Så skrubber jeg huden - med Body shops body scrub. Og den må du bare ha på badet. Den lukter hvitveis! Det er en av de deiligste luktene jeg kan tenke meg.
Etterpå må ansiktet mitt smøres inn med deilig moisturizer, mmm <3> er ikke noe fancy pancy produkt. Men det virker. Har du tørr hud som meg så funker det perfekt til å gi masse fuktighet. Og huden føles supermyk..
Imens jeg smører meg i ansiktet (jeg bruker det samme merket i body loition også) så tar jeg denne kuren i håret. Alle som har blondt eller stripet hår vet at det tørker det forferdelig ut. Så Intense repair hårkur fra L'oreal funker dritbra til å gi masse fukt og glans til håret.
Til sist er det eyecream fra the Body Shop, med vitamin E. Denne søte lille tubens innhold gjør underverker for trøtte øyne - særlig dagen derpå ;)
I tillegg til dette bruker jeg også babyolje på nyshavede overflater, den med aloe vera!
Dette, på en søndag med deilig kyllingsalat og nystekte bagetter. Da føler jeg meg på mitt friskeste :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar