fredag 2. oktober 2009

grunn nok til å begynne å synge opera...?


Nå som helgen er her er et på tide å slappe av å nyte at det er fredag og fri. På min agenda denne helgen står sjømat og hvitvin ikveld. Avslapning og trening imårra (det er to helt forskjellige ting, men man kan ikke slappe av helt før man har gjort noe fornuftig:P), og ostekveld med min kjære på søndag.

Nå sitter jeg å nyter synet av D&G Fall 09 Ready- to- wear kolleksjon.
Her er det opera for alle pengene. Det er brokade, lampeskjerm skjørt, bustier topper, high waistede bukser og juvelbelagt fløyel. Samt silkekorsett og masse masse blonder. Og ikke minst capen, som var en stor hit i Milano i høst..

Rett og slett, helt fantastisk. Nesten på grensen til perfeksjon var det jeg syntes om dene kolleksjonen! Det er kvinnelig og herlig formfult (uten å være et i det hele tatt) Det er elegant. Fargene minner meg om mammas interiør i stuen vår på nittitallet. Okergult, blått, burgunder og svart.. Fokus på liv og skuldre. Fantastisk inspirert av sopranen Maria Calla og operaens univers! Applause til Domenico Dolce og Stefano Gabbana for en hyllest til kvinnelighet og for å ha laget et eventyrlig tilskudd til moteverdenen. Dette er en kolleksjon jeg kommer til å huske lenge!





(Flere bilder på www.style.com)

Hva synes dere? Fantastisk eller hva?

4 kommentarer:

  1. Jeg vet ikke hva det er med meg, men det er veldig sjelden at jeg liker noe som helst at det som blir vist på sånne catwalks.. Jeg legger heller merke til de sure ansiktene og de altfor tynne kroppene..
    Men jeg VET jo at jeg ikke har peilig på mote, -jeg går ganske kjedelig kledd og har egentlig ingen STIL. Jeg har lenge tenkt på at jeg kanskje burde takke ja til det tilbudet jeg fikk av en makeupartist som også kan mote, om at hun skulle komme hjem til meg og ta en titt i skapet mitt, hehe.. men jeg tør ikke, for jeg jeg VET hun vil kaste endel av det som er der inne da, og det har jeg ikke RÅD til..
    Men jeg kunne definitivt trengt en som kunne gitt meg gode råd, så jeg ble litt mere spennende og kult kledd. Jeg er nok for pysete..
    Forresten TUSEN TAKK for kommentaren din! "DU skriver så det er interressant å lese :)" Slike kommentarer er noe av det beste jeg vet å få..:)

    SvarSlett
  2. SV: Jepp, titta innom der, og forelska meg i MANGE vesker hehe.. Ble jo helt DÅÅÅÅÅRLIG!! hihi...
    Jeg var på jobb forrige uke (Tollvesenet der jeg slutta), og da kom det ei dame inn og så på veska mi.. "Så GUESSveske har du råd til..?" Jeg ble litt flau og svarte "jaaaa,,,, jeg vil heller ha en dyr veske og gå med hullete bukse, hihi.."
    Men den veska kjøpte jeg jo forrige sommer.. 1800kr måtte jeg gi for den. For meg er det MASSE penger.. Men hva skulle jeg gjøre, jeg MÅTTE ha den, jeg ble jo forelska og besatt..:) (miriam var med da jeg desperat løp inn i butikken og hentet den, -jeg hadde fått øye på den i oslo samme dagen, og måtte hjem og hente penger, så jeg ringte favorittbutikken min i askim og hørte om de hadde den, og holdt den av, hehe)

    SvarSlett
  3. Elsket den svarte litt gotisk inspirerte kjolen :) svarte blonder er så fiint!

    sv: ja hvem elsker vel ikke fjær! har fått helt dilla. ;)

    SvarSlett