tirsdag 20. oktober 2009

Introducing : Blair Cornelia Waldorf

God morgen/formiddag :)

Idag har jeg en total chillout dag. Jeg har spist meg en chiabatta med skinke og eggerøre, drukket massevis av vann og skrubbet meg med en herlig ansiktsskrubb! Nå har jeg pakket meg inn i teppet, uten noe sminke, og sitter med min rosa laptop å ser gossip girl. Og jeg beundrer hvordan di har klart stylen i denne serien. Personlig er jeg veldig fasinert av Leighton Meester/Blair Cornelia Waldorf i serien. Alt fra hennes perfeke myke krøller, til hennes american royalty etternavn er hun perfeksjon. Og jeg tenkte jeg skulle lage et innlegg litt om hvordan man kan kle seg som Queen B!



First things first: Jeg leste litt rundt på the world wide web, og fant ikke ET bilde av Blair i bukser/jeans.. Hun bruker bare skjørt, og kjoler. Noe hun kombinerer med søte, spesielle leggings eller strømper i di kalde måneder, og bare legged når det er mildere. Hun er plettfri, aldri et hårstrå ute av kontroll eller en ustrøken flik av en bluse. Jeg tenker Coco Chanel, med en twist ;)



Til hverdags (som om det er noe som heter det på Upper East Side) - er det flats, ballerinasko som gjerlder mest. Og hun er storbruker av klassiske kåper. Hun er typisk "preppy" privatskolejente. Så hvis du liker stylen å vil prøve, så glem bukser, men se etter søte knelangekjoler, med detaljer som rysjer, blonder o.l
l
I Blair Waldorfs skap er det det klassiske, evigvarende moderne som gjelder. Moren er jo tross alt designer Elanor Waldorf :P Hvitt, svart, brunt er farger som har hovedrollen. Men det er også fargesprakende pop-up colours innimellom. Hennes signaturfarge er selvsagt rød, men det er innslag av oransje og gult også. F.eks i en knall gul trench, røde leggings og jakker, gule belter o.l. Så hvis du vil ha B sin stil må du ut å investere i en "se på meg" farge ;)


Til slutt så har vi detaljene. Tights, hårbånd, silke og blonder all the way.. Blair overlater ingenting til tilfeldighetene. Hun sover ikke i pysj, men i neglisjeer. Hun har bølget håret og aldri slitte tupper. Aldri en for dyp utrigning eller en revne i strømpene.


Vil man kle seg som Blair så må man bruke tid og energi på å være perfekt. Jeg vet jeg aldri hadde klart det. Men jeg synes det er fasinerende med mennesker så ser så perfekte ut til alle døgnets tider! Selvom i GG er min personlige favoritt Serena Van der Woodsen, så elsker jeg perfeksjon ;)



Hvem er din favoritt? Ser dere på Gossip Girl ;) ?

2 kommentarer:

  1. Utrolig flotte antrekk hun hadde.. Hadde ikke hatt noe imot å eid noe av det..:)
    Jeg har aldri sett Gossip Girl, aner nesten ikke hva det er engang.. Vet bare at det går på teve! =)

    SvarSlett
  2. SV: Vel talt! SKAPE de levende øyeblikkene selv, det er så sant så sant..:)

    SvarSlett