tirsdag 6. oktober 2009

Høststeming

Hej hej :)
Denne dagen har vært koselig - jeg har hatt min sjønne kusine og hennes lille nye sønn på besøk ! Levi Mathias. En nyyydelig gutt. Jeg er ikke så ekstremt med unger. Eller, di er søte å se på, men er litt redd for dem. Men familie er familie. Jeg er jo grand kusine tross alt! :P Hehe. Han var kjempesøt. Smilte masse og lo å lagde søte babylyder. Elsket det. Men vi skal nok vente før det blir noe kul på min mage foreløpig ..
Jeg lagde tikka masala - det smakte helt greit. Ikke noe mere enne det. Men Rikke å Vero likte det da (Rikke, søss var også her)
(Sjønne Levi Mathias, med min blå bamse)


(Rikke å Levi)

Det har jo hølja ned noe sykt i hele dag, så var deilig å fyre i peisen å sitte med Lucy på fanget i sofaen. Med en varm kopp te og et ullpledd så fikk jeg skikkelig høststemning. Litt kjipt, men det er jo tross alt det beste med di kalde månedene :)

(Stian "koser" Lucy - til hennes store fortvilelse! OG prøver å få henne til å ligge i kurven)


I mårra skal min mamma ta meg med på shopping. Er jeg ikke heldig?? Hun skulle spandere dressbukse og ankelstøvletter på meg! Føler meg superbortskjemt.. Men jeg tar imot, fordi er ikke så reint lite støvete i lommeboka mi om dagen desverre. Men jeg skal kjøpe noe kjempefint til henne når kontoen min smiler litt mere til meg! Det har jeg lovet meg selv.



Åh, jeg føler meg så heldig om dagen! Har en fantastisk mann som jeg forguder å elsker. En mamma å en pappa som er kjempegla i meg og som er her 100% for meg alltid (og omvendt selvfølgelig), en søster som er nydelig og Lucy som er verdens søteste pusekatt. Foruten en hel familie som er herlig. Kan man be om mere egentlig? Nei, det syns jeg ikke!

Hvordan blir dere i humør når den kalde mørke tiden setter inn?

2 kommentarer:

  1. sv: åå tusen takk :) så utrolig koselig å høre<3
    Tikka masala hørtes vanvittig godt ut akkurat nå! :D Så godt å se at du har det bra, med venner familie og alt :) sånt liker vi! kos deg på shopping i morgen;)

    SvarSlett
  2. Når det er mørkt og trist ute, tenner jeg lys inne..:) Igår da jeg kom hjem fra jobb og hadde hentet ungene i barnehagen, var det IKKE STRØM hjemme.. Jeg tok det hele med et sTORT SMIL, ryddet litt mens jeg tente utallige telys, og satte meg ned med brødmat (kunne jo ikke lage middag uten strøm, yeeeyyyyh!) sammen med unga og bare nøøøt stillheten. Men selvfølgelig kom den teite strømmen igjen og ødela kosen. Jaja.. MEn lysene var fortsatt på. Høsten betyr levende lys og varme tepper, god drikke og blader/blogger. :) SMIL! =)
    Jeg tror du har akkurat samme forhold til unger, som det jeg hadde før jeg fikk barn selv. Jeg fantes ikke interessert, jeg var usikker ovenfor dem, redd for dem, unngikk helst å passe dem.. hmm... ja.. sånn var det.. Men etter å ha vært sammen med David i tre år, og gift i ett halvt år, kom den derre merkelige følelsen av at jeg MÅTTE bli gravid. Jeg ville ikke ha UNGE, men jeg ville GÅ GRAVID. Og da jeg ble gravid (etter å ha prøvd sykt lenge, og gått igjennom depresjon fordi jeg trodde jeg ikke kunne få barn), var det bare herlig å gå gravid og kjenne ungen vokse i magen. Da Philippe kom ut, -DA ble jeg interessert i barn, og forstod plutselig så mye mere rundt det med foreldre og barn, interessen, kjærligheten, osv osv.. En helt ny verden åpnet seg for meg, og nå forstår jeg barn annerledes, og elsker dem..:)
    Den bebien på bildet var forresten bare NYDELIG! :) En sånn liten tass skulle jeg gjerne hatt fotoshoot med..:) (husket å spørre mammaen om det er greit for henne å ha bilde av ungen hennes her da? dEt er litt viktig.. mange foreldre som IKKE ønsker det.. mange galninger der ute..)
    Lykke til imorgen!! =) (og jeg vil se buksa og skoene!)

    SvarSlett